Koolhydraatarme borrelplank

Koolhydraatarme borrelplank

Wil jij lekker borrelen met vriendinnen of vrienden maar je weet niet hoe je een koolhydraatarme borrelplank moet maken? Hier geef ik tips wat je zoal kunt gebruiken maar natuurlijk kun je al je creativiteit laten gaan.

Fase 1

Koolhydraatarme borrelplank

Auberginerolletjes

Snijd met een kaasschaaf dunne plakken van een aubergine. Bestrooi de plakken met wat zout en laat circa 10 minuten liggen. Verhit 1 el olijfolie in een pan en bak de plakken aubergine in circa 8 minuten goudbruin en gaar. Keer ze regelmatig om. Laat even afkoelen en beleg dan met cottage cheese. Beleg een vleesvariant met parmaham en een visvariant met ansjovis, reken ongeveer 2 tl cottage cheese per plakje aubergine. Rol de plakjes op en zet vast met een prikker.

Koolhydraatarme borrelplank

Gevulde eieren en gevulde champignons

Gevulde eieren

Kook de eieren hard. Halveer de eieren en verwijder voorzichtig het eigeel. Meng het eigeel met de magere kwark, mayonaise, paprikapoeder en zout en peper. Doe het mengsel in een stevig boterhamzakje of spuitzak. Knip een punt van het boterhamzakje af en spuit het mengsel in de eierhelften. Besprenkel met chilivlokken.

Gevulde champignons

Verwarm de oven voor op 200 graden. Borstel de champignons schoon en verwijder de steeltjes. Vul de champignons met olijven-basilicum pesto*, smeerkaas en hamblokjes. Split 1 ei en gebruik alleen de dooier. Bestrijk met een kwarst, het eigeel. Plaats de gevulde champignons 15 minuten in de oven.

Ossenworst en tortillahapjes

Ossenworst

Snijdt de ossenworst in plakjes van ongeveer 1 cm. Snijdt zure augurken in dunne plakjes, snipper een ui fijn en beleg met een tl grove mosterd.

Tortillahapjes met knoflookgarnalen

Verhit olijfolie in een pan en bak garnalen met 1 teentje geperste knoflook en een heel klein beetje chilipoeder. Snijdt een rode peper fijn en maak de avocado schoon meng met zout en peper en het sap van een partje limoen. Neem een PS. food & lifestyle tortillachipje, beleg met het avocadomengsel en leg hier een gebakken garnaal bovenop.

Toastjes

Beleg komkommer toastjes met parmaham en/of anjovis.

Beleg PS. food & lifestyle toastjes met zelfgemaakte tonijnsalade op basis van magere kwark en avocadomengsel met gebakken garnaal.

* Olijven-basilicumpesto

Voeg 50 ml olijfolie, 25 g verse basilicum blaadjes, 6 groene olijven, 1 teentje knoflook en zout en peper in een blender of puree met een staafmixer tot een gladde pesto. Breng op smaak met zout en peper. Gebruik direct of bewaar in een afgesloten potje in de koelkast.

Heerlijk borrelen!

Kijk voor een alcoholvrije cocktail hier

Meer weten over afvallen met het PS. food & lifestyle programma? Kijk hier!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten