Trampoline springen en vetverbranding

Zelf spring ik trampoline op een mini-trampoline. Het is erg leuk met een work-out video van Youtube. Trampoline springen zeer effectief is om snel en veel calorieën te verbranden.

Het principe is vrij eenvoudig, 20 minuten per dag is al voldoende om behoorlijke gezondheidswinsten te behalen. Wil je helemaal gezond bezig zijn, dan is 30 minuten aan te raden. Regelmatig bewegen op een minitrampoline zal resulteren in een strakker en gezonder lichaam. Daarnaast verbrandt je meer lichaamsvet met trampoline springen dan met vele andere oefeningen en trainingsmethoden. Trampoline springen is namelijk een gecombineerde work-out van spier- en duurtraining.

Als richtlijn voor een lichte tot matige inspanning (je hartslag stijgt en je begint te zweten) zou je ongeveer tussen de 320 – 420 calorieën per uur verbranden. Het zal je verbazen hoeveel spieren je gebruikt bij het springen en je zult merken dat je spieren steviger worden.

Wanneer je het springen wat zwaarder wil maken kun je gewichten dragen tijdens het springen. Er zijn speciale gewichten te koop die je aan je enkels en polsen kunt binden.

Wil je nog meer calorieën verbranden, probeer dan verschillende oefeningen uit op de trampoline. Zo verbrand je al meer dan 500 calorieën!

5 Tips om te sporten

  • 1. Maak een work-out schema. Mensen zijn nou eenmaal gewoontedieren. Dus als jij je houdt aan een vast schema, zul je merken dat je lichaam er op gegeven moment aan went. En probeer in dit schema ook rekening te houden met je behoeftes. Ben jij bijvoorbeeld absoluut geen ochtendmens? Dan is het ook niet verstandig om je work-out in de ochtenden te plannen.
  • 2. Stel realistische goals voor jezelf. Je hoeft namelijk niet iedere dag een intense 45-minuten durende work-out te volgen.  Veel beter is als je de doelen klein houdt: iedere dag 20 minuten bewegen bijvoorbeeld. Hoe langer je het volhoudt, hoe meer je lichaam er aan gewend raakt.
  • 3. Loop zo veel mogelijk. Dit is een kleine moeite met groot effect: neem een altijd de trap in plaats van de lift. Probeer korte afstanden te lopen in plaats van te fietsen. Hou jij van bellen? Ga aan de wandel tijdens je telefoongesprekken.
  • 4. Vraag om hulp. Laten we één ding even duidelijk maken: die mensen die werken in je nieuwe sportschool staan daar niet alleen maar om mooi te wezen, maar ook om je te helpen. Ja, echt waar. Als je moeite hebt met bepaalde apparaten of je wil advies over iets dan hoef je het alleen maar aan die mensen te vragen. Dat is letterlijk waarvoor ze daar zijn.
  • 5. Do something you love. Hou jij écht niet van rennen, dan is dat gewoon niet het type work-out voor jou. Je bent namelijk pas echt gemotiveerd als je iets doet wat je leuk vind. Heb je bijvoorbeeld al eens gedacht aan boxen? Of aan balletten? Of power yoga? Als je het écht niet weet: bij veel sportscholen kun je ook een intake doen om te kijken wat bij je past.

Krachttraining effectiever voor vetverbranding dan conditietraining

Soms lijkt het dat je van krachttraining aankomt op de weegschaal en in feite is dat vaak ook zo, maar je kweekt spiermassa, verliest vetmassa en creëert een gezondere lichaamssamenstelling. Plus, spiermassa verbrandt 6x zoveel calorieën als vetmassa! Bij conditietraining ontstaan er geen scheurtjes in het spierweefsel, maar verbrand je wel meer calorieën tijdens het bewegen. Er is geen sprake van spieropbouw, maar je lichaam wordt wel fitter.

Hoeveel calorieën verbrand je per sport?

Wil jij afvallen in ’t Gooi? Maak dan nu een afspraak!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Door de site te blijven gebruiken, ga je akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

Deze site is standaard ingesteld op 'cookies toestaan", om je de beste mogelijke blader ervaring te geven. Als je deze site blijft gebruiken zonder je cookie instellingen te wijzigen, of als je klikt op "Accepteren" hieronder, dan geef je toestemming voor het gebruik van Cookies.

Sluiten